Friday 17 January 2020

Elektrikcal Checking / Electrical Checking

Kenapa Kita Perlu buat elektrikal checking.

Okay hye guys! Assalamualaikum. Wonderfull morning. Okay pagi ni nisa nak share sikit berkenaan dengan elektrikal checking.

Okay kenapa kita perlu buat elektrikal checking. post ni nisa khas buat untuk para ibu dan akak akak yang belum tahu.. psssstt untuk abang abang yang tak tahu pun boleh baca ya 😉 hihi.

Okay, kenapa nisa cakap elektrikal checking ni penting.

yang pertama -
     Untuk memastikan kita dan keluarga berada dalam keadaan yang selamat dan jauh daripada litar pintas.

yang kedua -
      Apabila ahli dalam rumah semakin ramai. kita harus menitikberatkan keadaan elektrik dan kapasiti keperluan elektrik untuk seisi rumah. ( Bila dah ramai mungkin banyak plug yang akan digunakan. dan paling bahaya bila dekat plug plug penuh extension! beware ya! Extension pembunuh utama jika kita tak ada ilmu penggunaan dia. 😱).

yang ketiga -
        Sebelum keluar dari rumah / pindah dari mana mana premis. diingatkan disini untuk memastikan keadaan elektrik di premis anda dalam keadaan yang baik. supaya tidak berlaku apa apa kerosakan elektrik semasa ketiadaan kita di situ untuk keselamatan jiran jiran kita. dan diingatkan sekali lagi untuk matikan supply elektrik bila kita nk kosongkan rumah. okay 😉 good joob girls! and boys too 😊

Next last but not least -
      Perlunya kita buat elektrikal checking adalah untuk memastikan keadaan bil elektrik tidak naik begitu mendadak. cari seorang yang mahir untuk consult anda apabila anda merasai bil elektrik naik begitu mendadak / Luar dari biasa.

       Untuk mencari pakar elektrik yang berilmu  anda boleh hubugi Makwe Engineering segera. taip je makwe engineering lepas itu pasti jumpa. 😍 atau click di link bio kami di atas.

         Cukup bermanfaatkan sharing nisa pagi ni. Alhamdulillah kita kne sentiasa mencari ilmu dan banyakkan belajar ilmu baru supaya otak dan fikiran kita sentiasa proses pengalaman baru. Alhamdulillah, InshaAllah. Take care guys!

Keselesaan anda keutamaan kami. 😍

Regard,

Khairunnisa,
Founder Makwe Engineering.


No comments:

Post a Comment